COVID-19 salgını dolayısıyla 16 Mart 2020 tarihinden itibaren eğitim-öğretime verilen 3 haftalık arada Gümüşhane Üniversitesi olarak öğrencilerimizin derslerine devam edebilmeleri için üniversitemiz bünyesinde uzaktan eğitim “Ders Bilgi Sistemi” alt yapısı kısa sürede oluşturulmuş ve dersler verilmeye başlanmıştır.
Üniversitemiz tarafından oluşturulan uzaktan eğitim Ders Bilgi Sistemi’nde öğrencilerimiz aldıkları dersler için kendilerine ait öğrenci numaraları ve şifreleri ile sisteme giriş yapıp, dersleri takip edebileceklerdir.
Ders Bilgi Sistemi’nin tanıtımını yapmak için üniversitemiz birim yöneticileri ile video konferans sistemi üzerinden bir araya gelen Rektörümüz Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek, “Hepimizin bildiği üzere tüm dünyayı sarsan ve ülkemizde de etkilerini gördüğümüz COVID-19 salgını dolayısıyla eğitim-öğretime 3 haftalık bir ara verdik. Verilen bu arada öğrencilerimizin derslerinden geri kalmamaları için üniversitemiz uzaktan eğitim alt yapısı oluşturularak öğrenci bilgi sistemi ile entegre edilmiştir. Böylelikle öğrencilerimiz eşzamansız ve eşzamanlı etkileşimli olarak derslerini buradan takip edebilecektir. Ders Bilgi Sistemimizin kılavuzu ve tanıtım videoları hem hocalarımız hem de öğrencilerimiz için üniversitemiz ana sayfasında duyurulmuştur. Sayfamızda paylaşılan ilgili videolar izlendiğinde akademik kadromuzun ve öğrencilerimizin sorunsuz şekilde ders sürecini yürütebilecekleri kanaatindeyim. Önlisans, lisans, lisansüstü ve hazırlık sınıfı derslerinin teorik kısmına ait ders notları pdf, power point sunumları ve derse ait lisanslı ve kaynak bilgisi içeren videolar hocalarımız tarafından kendi sayfalarında paylaşılabilecektir. Ders Bilgi Sistemi (dbs)’nde bulunan modüllerden yararlanarak öğrencilerimizle istediğimiz zaman bağlantı kurma imkânımız olabilecektir. Hazırlık sınıfı öğrencileri ile sanal sınıf ortamında belli bir program dâhilinde etkileşimli dersler yapılabilecektir. Tüm dünyayı tehdit eden bu olumsuz süreçte, öğrencilerimizin eğitiminin devam etmesi adına üniversitemize kazandırdığımız bu alt yapımızla süreci eğitim açısından sorunsuz bir şekilde devam ettirmeyi planlamaktayız.
Ders Bilgi Sistemi’nin çok kısa süre içerisinde hazırlanmasında büyük bir özveri ile çalışan başta Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Ferkan Sipahi, Genel Sekreterimiz Doç. Dr. Fatih Yalçın, GÜSUD Koordinatörümüz Prof. Dr. Müge Yılmaz, UZEM Müdürümüz Doç. Dr. Handan Çam, Bilgi İşlem Daire Başkanımız Mehmet Halis Korkmaz, Öğrenci İşleri Daire Başkanımız Niyazi Karadeniz, Strateji Geliştirme Daire Başkanımız Onur Kaya, üniversitemiz akademik personelleri Dr. Öğr. Üyesi Kaan Gez, Dr. Öğr. Üyesi Burak Türten, Arş. Gör. Mehmet Güvercin ve Arş. Gör. Haşim Demirtaş, üniversitemiz idari personelleri Bayram Kayhan, Bayram Karakuş ve Yunus Emre Hendekci’ye katkılarından dolayı çok teşekkür ediyorum. Ülke olarak sıkıntılı bir dönemden geçiyoruz. Öğrencilerimizin derslerinden mahrum kalmamaları için başlatılan bu sistemin sıkı takipçisi olacağız. Öğrencilerimize her türlü gelişmeyi üniversitemiz ana sayfası üzerinden takip etmelerini, resmi olmayan açıklamaları dikkate almamalarını, derslerini ihmal etmemelerini öneriyor, kendilerine sağlık ve başarılar diliyorum” şeklinde açıklamalarda bulundu.
- Gösterim 10007
- Toplam 4