“Uluslararası Marka ve Marka Kent Kongresi” başladı.

“Uluslararası Marka ve Marka Kent Kongresi” başladı.

Üniversitemiz ev sahipliğinde ve Gümüşhane Belediyesi işbirliğinde düzenlenen “Uluslararası Marka ve Marka Kent Kongresi” başladı. Hem Gümüşhane il merkezinden hem de üniversitemizin çeşitli fakültelerinden katılımcıların yoğun ilgi gösterdiği kongre, iki gün boyunca sürecek ve kongrede markaya dair her şey konuşulacak.

Kongrenin açılışı Gümüşhane Halkoyunları ekibinin gösterisiyle başladı. Üniversitemiz İletişim Fakültesi tarafından hazırlanan Gümüşhane tanıtım filmi ile devam eden kongrede, İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı, aynı zamanda kongre düzenleme kurulu başkanı Dr. Öğr. Üyesi Emre Ş. Aslan açılış konuşmasını yaptı. Aslan konuşmasında; “Ülkemizin zor dönemden geçtiği bugünlerde en çok konuşulan konuların başında ekonomi gelmektedir. Bu çerçevede en fazla eleştiri ise üreten bir ekonomiye sahip olmayışımız üzerine odaklanmaktadır. Ülkeler için üretimin önemi elbette ki yadsınamaz. Ancak dünyayı incelediğimizde gelişmiş ülkelerin üretimlerinin bizim anladığımız manada kas gücüne dayanmadığını görmekteyiz. Gelişmiş ülkeler büyük oranda akıl gücüne, düşünmeye, hayal kurmaya, Kur-an’ı Kerim’in ifadesiyle akletmeye önem verirken, gelişmekte olan ülkeler ise kas gücüne; yani alın terine dayalı bir üretime ağırlık vermektedirler. Bugün Amerikalılar ve Avrupalılar, ürettikleri fikirleri hayata geçirirken, bizim gibi gelişmekte olan ülkeler ile üçüncü dünya ülkelerini bir anlamda köle olarak kullanmaktadırlar. Ağır işçilikle ezilen bedenlerimiz yorgun düşmekte ve hayal kurmaya, düşünmeye ve akletmeye halimiz kalmamaktadır. Hâlbuki marka demek, bir fikir demektir. Fikir üretemeyen bir toplumun marka çıkarması mümkün değildir. İşte bu nedenledir ki, bizlerin fikir üretmeye, üretilen fikirlere değer vermeye yani markalara her şeyden fazla sahip çıkmaya ihtiyacımız vardır. Bizler inanıyoruz ki, bir ülke markaları kadar güçlüdür. Bugün Amerika’nın dünyanın en büyük 500 markası içerisinde 190 markası bulunmaktadır. Almanya’nın ise liste de 24 markası bulunmaktadır. Ve bu ülkeler bu sayede tüm kalelerimizi bir bir zaptetmiş, girilmemiş tersanelerimize girmişlerdir. Günümüzde savaşlar topla tüfekle değil, ticaretle yani markalarla gerçekleştirilmektedir. Bugün imparatorluklar topraklarla değil, sahip olunan global markalarla kurulmaktadır. Marka olmak dünyanın her köşesinde sadece ürün satmak demek değildir. Marka olmak demek, kültürünü dünya kültürü haline getirmektir. İnancını evrensel inanç haline getirmektir. Neden bu topraklardan marka çıkmıyor diyenlere sesleniyorum. Çünkü marka olmak demek vaatte bulunmak demektir. Marka olmak demek, verilen söze her ne pahasına olursa olsun riayet etmektir. Bizler ne zaman ki, müşterilerimize, insanımıza, milletimize ve tüm insanlığa verdiğimiz sözleri tutmaya başlarız, işte o zaman markalar çıkarabiliriz.” ifadelerine yer verdi.

Gümüşhane Valisi Okay Memiş ve üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek, kongre ile ilgili görüşlerini bildiren konuşmalar gerçekleştirdiler. Yapılan protokol konuşmalarının ardından Amerika Valparaiso Üniversitesi’nden Prof. Dr. Musa Pınar, İlancılık Reklam Ajansı Başkanı ve aynı zamanda Bloomberght’deki Reklamarkası programının sunucusu Ender Merter ve Genna Reklam Ajansı Başkanı A. Selim Tuncer de “Marka Kent Olmak Ne İfade Ediyor?” başlıklı özel oturumda konuşma yaptılar. Alınan soru-cevapların ardından kongrenin açılış programı sona erdi. Programda katılımcılara ve sponsorlara plaket takdimi yapıldı.

Kongre öğleden sonra Saat:14:00’da “Karaca”, “Tomara” ve “Limni” salonlarında gerçekleştirilen 2 oturum ile devam etti.

Kongre programı için ayrıntılı bilgiye bu linkten ulaşabilirsiniz.

  • Gösterim 3387
  • Toplam 16